Inlägg nr. 18 - Lov på kinesiska

Lovet är över. Skolan tog vid i samma tempo där den pausade och dagarna förtärs återigen av skolarbete, förberedelser och vardagsarbete, såsom städ och tvätt. Men! Ett ljus i horisonten: jag har hört att det inte är alltför långt kvar till vårt nästa lov, några dagar längre den här gången, och planer för dessa dagar maler i huvudet. Ska jag åka till norra Kina, Shanghai igen? Eller kanske Korea? Möjligheterna är många!

Lovet är över. Efter veckor av konstant studerande på rummet ryckte det i "ut och göra någon längre utflykt"-nerverna och gissa om jag blev glad när jag kom på möjligheten att gå på zoo. Några svenskar hakade på idén som resulterade i en mysig dag, fylld med djur, trevliga människor och trängsel. Lovet var en kinesisk helgdag och förstås var zoo en naturlig idé för många småbarnsföräldrar. När vi skulle byta till linjen som skulle ta oss till zoo:t blev vi chockade över folkmassan som bredde ut sig över hela plattformen. Något liknande har jag aldrig sett.

Inne på Zoo var vårt första ögongodis pandan som satt i ett skuggigt hörn och knaprade bambu. Min upplevelse var mestadels bra, för att läsa om kinesiskt zoo ur en mer kritisk synvinkel, läs mina vänners blogg: Ett, två, tre, kanin.





Här kommer några orelaterade saker som hänt under lovet:

en bild för att visa upp den 12-filiga bilvägen som går rätt genom Beijing.


Starlight Education Supermarket no. 2. Inte så lite pretantiöst namn på ett snabbköp.


Restaurangpersonalen är ute på sin morgonspringrunda. Raka led och med höga "Hoo! Haa!"-tjut i kör.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vi äter popcorn flera ggr i veckan här haha jag är en riktigt popcornfantast:D på de "importerade mataffärerna" finns både salta och med smörsmak yummi

2011-04-13 @ 05:55:27
URL: http://karinolofsson.se
Postat av: Anonym

Vi äter popcorn flera ggr i veckan här haha jag är en riktigt popcornfantast:D på de "importerade mataffärerna" finns både salta och med smörsmak yummi

2011-04-13 @ 05:55:31
URL: http://karinolofsson.se
Postat av: Lotta Fi

Undrar just vad för utbildning man får på Starlight Education Supermarket? Svart bälte i shopping kanske!?

2011-04-16 @ 00:31:47
URL: http://smastadssnack.wordpress.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0