Inlägg nr. 21 - Uppdatering

Dagarna blir allt varmare och européerna i klasser blir allt sjukare. Ett ljus gick upp idag, när läraren varnade oss för den starka bakteriekulturen som blommar upp i takt med värmen. Förutom denna Kinas svaga punkt fortskrider dagarna som tidigare: plugg, träning, böcker, fester...

Bevis på att kineserna har ett annorlunda synsätt kastas över oss varje dag. Ska läraren ta ett exempel på vricka foten lyder det såhär: "En pojke kommer till sjukhuset med vrickad fot. Varför då? Jo, han har spelat fotboll. En flicka kommer till sjukhuset med vrickad fot. Varför då? Hon har förstås gått i högklackat". Lärarna gör även sport av att mobba elever. En stackars kille har blivit vår grammatiklärares punchbag. Ska hon ge exempel på något som förstör för andra: den här pojken. Ska hon ge exempel på något som ingen gillar: den här pojken.

Jag har väldigt låga uppdateringsmöjligheter just inte. Inte för att jag är mer upptagen, utan för att internet är fruktansvärt dåligt. Jag skulle älska att lägga upp alla videor och bilder jag tagit, men det går helt enkelt inte. Jag får därför fortsätta med mina skrivna inlägg (förhoppningsvis kan man kanske få in en bild här och var i alla fall) och så tar jag en bildbomb när jag kommer hem! Kram på er alla där hemma!

Kommentarer
Postat av: Lotta Fi

Längtar verkligen efter bilder, men men... får väl ge mig till tåls till bildbomben kommer.

2011-06-09 @ 09:50:52
URL: http://smastadssnack.wordpress.se
Postat av: Lotta Fi

Längtar verkligen efter bilder, men men... får väl ge mig till tåls till bildbomben kommer.

2011-06-09 @ 09:52:39
URL: http://smastadssnack.wordpress.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0