Inlägg nr. 8 - Förberedelser och förhoppningar

Snart dags! Idag ska vi gå ut och leta efter ett supermarket. Vi ska nämligen köpa mat inför morgondagen, då det bär av mot Suzhou! En nio timmar lång tågresa kräver färdkost och som jag nämnt tidigare är det väldigt ont om sådant här :(

Allt är packat och klart och under vår en vecka långa resa kommer våra res- och datorväskor bo hemma hos vår kinesiska vän. Som sagt, alltså, inga inlägg under en veckas tid och om ni vill nå mig så gäller telefonen. 86 är riktnumret till Kina, mitt nummer är 15811420835. Om någon vill få tag på mig.

Igår var vi och tittade på skolan. Campus är enormt, större än Tranås stad (storgatan dvs.) Nu är jag lite nervös, men mest längtansfull och vill börja nu, med en gång. Allt är så enormt spännande. Jag vill veta var och med vem jag kommer bo de närmsta månaderna. Jag hoppas att det inte är allt för skabbigt och att jag hamnar med en ny, men trevlig människa.

Nu måste jag gå. Önskar alla er där hemma en trevlig vecka utan olyckor och med vackert väder!




Creepy kaniner, Elin! Just look at them!

Kommentarer
Postat av: Pappa

Lycka till med resan! Hoppas att ni får många fina upplevelser.

2011-02-15 @ 12:29:00
URL: http://vlogistica
Postat av: Lotta Fi

Hals und beinbruch! (som mina holländska skridskokompisar skulle säga). Hoppas ni får det tippentoppen!

2011-02-16 @ 14:28:45
URL: http://smastadssnack.wordpress.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0