Inlägg nr. 5 - Picknickproblem

Imorgon ska vi till muren! Ett definitivt måste när man besöker Kina och än mer så när man av alla ställen håller sig till Beijing-området. Problemet är maten. Den här gången är det inte ens maten som i "jag är vegetarian", utan bara enkelt och simpelt "maten". Vi har blivit varnade att maten man kan köpa på muren är dyr och inte särskilt god så därför har vi bestämt oss för att ta med oss picknick. Men då möts vi av nästa dilemma, nämligen: kineser ÄLSKAR sötsaker. Som jag nämnde i förra inlägget (och lovade att ta bild på, men det har jag ännu inte gjort) möts man av hyllmeter efter hyllmeter av sötsaker när man går in i en butik. Idag gick vi till ett lokalt supermarket i letan efter bröd, vanligt simpelt bröd. Efter att ha gått rad upp och rad ner hittade vi till slut några superdyra franska minibaguetter. Och när jag säger minibaguetter tänker ni på svenska minibaguetter. De här var ungefär en tredjedel av svensk storlek. Så, nej, imorgon blir det muffins till lunch. Hoppas mamma kan ha överseende med det så lovar jag att äta en ordentlig tofusallad till kvällsmat.

Kram på alla där hemma och håll tummarna för att vi ska få bra väder imorgon!

Kommentarer
Postat av: Moa

Vi hade också du problemet när vi besökte muren. Som tur var hittade vi ett sunkigt litet bageri och köpte pålägg till :)



Ha en grym dag på muren!

2011-02-07 @ 16:54:42
Postat av: Lotta Fi

Med risk för att låta som den morsa jag är: Har du hört talas om frukt?

2011-02-09 @ 09:29:14
URL: http://smastadssnack.wordpress.se
Postat av: ica

haha, jag älskar dig mamma! men jag tycker inte om att äta frukt när jag är ute. jag vill vara hemma så jag kan tvätta händerna innan och framför allt efteråt.

2011-02-09 @ 14:37:52
URL: http://vlogistica.blogg.se/
Postat av: Elin

Det hade jag kunnat varna dig för! I Japan hittar man heller inget normalt bröd. Det enda som nånsin finns är supervitt smaklöst översötat fluff-bröd. :(

2011-02-10 @ 18:41:30
Postat av: ica

moa: jaa, jag hittade ett bageri med tom. mörkt bröd sen! jag ska lätt bli stammis där :D



elin: haha, jo, jag borde vetat också. det gick med muffins, men nästa gång ska jag ha ordentligt bröd. jag trodde jag skulle sakna popcorn och lakrits osv. först, men nej, det blev bröd :) jag saknar bröd.

2011-02-14 @ 03:46:31
URL: http://vlogistica.blogg.se/
Postat av: ica

moa: jaa, jag hittade ett bageri med tom. mörkt bröd sen! jag ska lätt bli stammis där :D



elin: haha, jo, jag borde vetat också. det gick med muffins, men nästa gång ska jag ha ordentligt bröd. jag trodde jag skulle sakna popcorn och lakrits osv. först, men nej, det blev bröd :) jag saknar bröd.

2011-02-14 @ 03:47:56
URL: http://vlogistica.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0